На жаль, доводиться констатувати, що права
людей з інвалідністю порушуються досить часто, проте вони повинні мати право на
безкоштовну освіту, працю, доступ до інфраструктури. У 2020 році Україна
приєдналася до міжнародної ініціативи «Партнерства Біарріц», одним із завдань
якої є відсутність обмежень за будь-якими ознаками та створення інклюзивного
простору. Як саме працювати з людьми з інвалідністю, навчати й виховувати їх,
розглядали на занятті з «Корекційної педагогіки» магістри спеціальності 011 Освітні,
педагогічні науки.
Люди з інвалідністю мають бути частиною
суспільства. Працювати в інклюзивному середовищі педагогічному працівнику не
легко, – зазначила канд. психол. наук Н.А. Савчук. Потрібні знання про особливості
розвитку дітей з особливими освітніми потребами, їхні потреби та можливості.
Тому майбутні фахівці повинні своєчасно виявляти відхилення у розвитку учнів та
здійснювати правильний психолого-педагогічний супровід дітей, які потребують корекції
психофізичного розвитку; вміти здійснювати індивідуальний та диференційований
підхід до учнів з вадами психофізичного розвитку в умовах інтегрованої та
інклюзивної освіти; формувати готовність здорових учнів до позитивної спільної
взаємодії з однолітками з особливими потребами.
Вочевидь, інклюзія – незворотній і
довготривалий процес. Тому підготовка досвідчених фахівців в інклюзивній
освітній сфері є нагальною потребою суспільства. Варто пам’ятати, хоча люди з інвалідністю обмежені фізично, однак
вони безмежні у своїх здібностях, талантах і прагненні до самовираження.
Завдяки величезній силі духу й волі вони досягають успіхів у найрізноманітніших
сферах: науці, підприємницькій діяльності, художній творчості, мистецтві,
спорті. Час показав, що дуже часто люди з обмеженими фізичними можливостями
можуть досягти значно більше, ніж звичайні здорові люди.
Немає коментарів:
Дописати коментар