четвер, 6 травня 2021 р.

Феномен бідності та нерівних можливостей дітей

 5 травня світова спільнота відзначає Міжнародний день боротьби за права осіб з інвалідністю. 
https://www.facebook.com/groups/kafsociolntu/permalink/2897430073828574 Щорічно зростає кількість людей із фізичними та психологічними травмами. За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), понад 1 мільярд людей мають якусь форму інвалідності, а це майже 15% населення світу. В Україні понад 2 млн 800 тис людей мають статус осіб з інвалідністю, з них 151 тис – діти. Це 6,1 % до загальної кількості населення. І майже 80 % людей з інвалідністю – це люди працездатного віку.


На жаль, доводиться констатувати, що права людей з інвалідністю порушуються досить часто, проте вони повинні мати право на безкоштовну освіту, працю, доступ до інфраструктури. У 2020 році Україна приєдналася до міжнародної ініціативи «Партнерства Біарріц», одним із завдань якої є відсутність обмежень за будь-якими ознаками та створення інклюзивного простору. Як саме працювати з людьми з інвалідністю, навчати й виховувати їх, розглядали на занятті з «Корекційної педагогіки» магістри спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.



Люди з інвалідністю мають бути частиною суспільства. Працювати в інклюзивному середовищі педагогічному працівнику не легко, – зазначила канд. психол. наук Н.А. Савчук. Потрібні знання про особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами, їхні потреби та можливості. Тому майбутні фахівці повинні своєчасно виявляти відхилення у розвитку учнів та здійснювати правильний психолого-педагогічний супровід дітей, які потребують корекції психофізичного розвитку; вміти здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до учнів з вадами психофізичного розвитку в умовах інтегрованої та інклюзивної освіти; формувати готовність здорових учнів до позитивної спільної взаємодії з однолітками з особливими потребами.

Однією з найскладніших категорій дітей із особливими освітніми потребами є діти зі складними вадами розвитку, що було темою сьогоднішнього заняття. Магістри детально розглянули характеристики основних груп дітей з поєднаними порушеннями і значення їх психолого-педагогічного вивчення; завдання психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей зі складними дефектами; психолого-педагогічні основи їхнього розвитку і освіти; шляхи і способи організації спеціальної освіти.
Потрібно пам’ятати, що цей день є важливим не лише для людей, які мають інвалідність, але й для суспільства загалом. Адже залучення людей з інвалідністю до усіх сфер життя громади створює очевидні переваги для громадянського суспільства та стимулює його розвиток. Для України питання захисту прав людей з інвалідністю сьогодні набуває ще більшого значення. Так, 14 квітня 2021 року Кабінет Міністрів ухвалив Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору до 2030 року, також створено Раду безбар’єрності.

Вочевидь, інклюзія – незворотній і довготривалий процес. Тому підготовка досвідчених фахівців в інклюзивній освітній сфері є нагальною потребою суспільства. Варто пам’ятати,  хоча люди з інвалідністю обмежені фізично, однак вони безмежні у своїх здібностях, талантах і прагненні до самовираження. Завдяки величезній силі духу й волі вони досягають успіхів у найрізноманітніших сферах: науці, підприємницькій діяльності, художній творчості, мистецтві, спорті. Час показав, що дуже часто люди з обмеженими фізичними можливостями можуть досягти значно більше, ніж звичайні здорові люди.








Немає коментарів:

Дописати коментар