суботу, 10 квітня 2021 р.

Як навчати «особливих дітей»? Стосується кожного…

 Сьогодні явище інклюзії міцно увійшло в наше життя і вже ні в кого не викликає подиву навчання у звичайному класі дитини з особливими освітніми потребами. Як саме навчити, чому вчити, які методи, засоби навчання використовувати в інклюзивному класі, – ці та інші тонкощі педагогічної науки розповіла Наталія Ігорівна Литвин, вчитель-методист, дефектолог-олігофренопедагог ГО «Сходинка в майбутнє», співзасновник Центру корекційного розвитку для особливих дітей.

Захід відбувся в межах вивчення навчальної дисципліни «Спеціальна методика навчання» для магістрів спеціальності Освітні, педагогічні науки.






Нині XXI століття – час, коли кількість дітей з особливими потребами зростає, і водночас, зростає необхідність їх соціалізації та адаптації. Незалежно від того, яка дитина, який її фізичний або розумовий розвиток, вона має право на прийняття у соціумі, має право бути залученою до всіх культурних та освітніх процесів. Вона має відчути себе частиною суспільства.

Визнання прав та інтересів, надання допомоги такій дитині є дуже важливим завданням сучасності. Тому особливого значення набуває інклюзивне навчання, що має на меті забезпечити спільне перебування «особливих» дітей зі своїми здоровими однолітками.



«Організація освітньої діяльності дітей із різними нозологіями потребує клопіткої праці, вимагає належної професійної підготовки педагогічних працівників, – зазначила Наталія Ігорівна, – адже до роботи залучаються і батьки, і психологи, і спеціалісти, діти класу та їхні батьки й інші».

Важливим етапом входження неповносправної дитини у соціальне середовище є оволодіння певною сумою знань, умінь і навичок, необхідних для подальшої соціалізації. Створення навчального плану для дитини, базуючись на її індивідуальних можливостяхгнучкість у використанні методів навчання та розвитку, модифікації та адаптації, адекватне оцінювання – ось невеликий перелік базових умінь магістрів з інклюзивної освіти.


Наталія Литвин практично продемонструвала організацію навчального заняття. Цікаво та зрозуміло показала використання відповідних методик та поетапність подання матеріалу, в залежності від базових знань дитини. Значна увага була приділена створенню комфортного комунікативного простору для дітей в інклюзивному класі. Лектор наголосила на необхідності прийняття дитини з особливими потребами, в першу чергу, у сім’ї; на необхідності об’єктивно оцінювати ситуацію та ні в якому разі не нехтувати здоровим дитячим розвитком.

Студенти-першокурсники груп ПО-11, ПС-11, ІФ-11 та магістри з цікавістю і розумінням активно працювали на занятті.



Наталія Ігорівна доступно пояснила, що інклюзивна освіта включає не лише роботу з особливими дітьми та їхніми батьками, а й ефективну грамотну роботу з нормотиповими дітьми, батьками, вчителями та вихователями. І лише коли це коло спілкування та взаємодії буде позитивно налаштовано, діти з порушеннями психофізичного розвитку будуть відчувати себе повноцінною частиною соціального життя.

Щиро дякуємо Наталії Ігорівні за змістовну роботу!

http://lutsk-ntu.com.ua/uk/news/yak-navchati-osoblivih-ditey-stosuietsya-kozhnogo?fbclid=IwAR1NbU5CzsVoU1S5Bg9-JTDv2-s1FGYn_sW4sn2clG-VzGRCBpFxVGvrfVQ

Н.А. Савчук, канд.психол.наук, доцент кафедри соціогуманітарних технологій

Вікторія Мельник, студентка групи ПС-11

Немає коментарів:

Дописати коментар