середу, 14 квітня 2021 р.

Особливості освітнього процесу у вальдорфській школі

Навчати граючись, розвивати не лише інтелектуальні, а й творчі, практичні здібності, забезпечувати соціальну взаємодію, виховувати вільну, морально відповідальну і адаптовану до сучасного суспільства людину – ось головні завдання вальдорфської педагогіки, яка набуває поширення в усьому світі, зокрема в Україні. Засновник вальдорфської педагогіки Рудольф Штайнер розробив власну філософію, антропософію або людинознавство, яка стала основою вальдорфської школи та зробила значний поштовх до змін системи, що діє в класичних школах.

   Сьогодні студенти гр. ОПНм-11, ПС.-11, СЗ-21 факультету ЦОСТ мали можливість дізнатися про аспекти навчання та виховання у дитячих садочках і школах нового типу. Гостьовий лектор Оксана Ткачук – педагог Луцької вальдорфської школи, змінила уявлення про педагогіку, розповідаючи про цю цікаву та корисну методику. Студенти на прикладі побачили, як діти успішно розвивають творчі, соціальні та інші важливі для цілісного зростання людини можливості. Тут немає звичних оцінок, відсутні рамки, які стримують дітей, панує індивідуальний підхід, основою якого є поділ не за інтелектуальними чи академічними здібностями, а за їх темпераментами; увага приділяється спочатку загальному розвитку дитини та її майбутній соціалізації, а лише після цього – знанням.
   У вальдорфських школах навчають розмовляти, висловлювати власну думку, розвивати мислення, аналізувати свій день, свою роботу та себе. Діти діляться останніми новинами та не бояться проявляти себе у всіх сферах життєдіяльності. За словами Оксани Ткачук, забезпечення емоційного розвитку  є також одним із важливих завдань Вальдорфської школи: «Дитина має вміти виражати свої емоції, а не ховати їх від усього світу. Вона не повинна боятися встановлювати свої межі або сказати, що їй не подобається».
Вальдорфська школа є прогресивним явищем у сучасній педагогіці. Це саме той приклад, еталон цікавої школи, яка забезпечує всебічний розвиток дитини, яка дає не лише знання, а й задоволення від навчання. Такий заклад хочеться не лише відвідувати, а й навчатися там, бо таке гармонійне поєднання фізичного, розумового, естетичного, трудового розвитку дає можливість розвинути у собі приховані здібності, дізнатися про нове через активні дії.


 

 

 




Немає коментарів:

Дописати коментар