середу, 14 квітня 2021 р.

Урок як основна форма організації навчання дітей з особливими освітніми потребами

 Визнання прав та інтересів, надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами є важливим завданням сучасності, а отже, виникає необхідність їхньої соціальної адаптації в інклюзивному освітньому середовищі. Незалежно від того, якою є така дитина, її фізичний або розумовий розвиток, вона має право на залучення до всіх культурних та освітніх процесів відповідно до своїх можливостей та повноцінне прийняття у соціумі. Тому особливого значення набуває інклюзивне навчання, метою якого є забезпечення спільного перебування «особливих» дітей зі своїми здоровими однолітками.

У межах вивчення начальної дисципліни «Спеціальна методика навчання» для магістрів освітньої програми «Освітні, педагогічні науки (Інклюзивна освіта)» було проведено заняття «Урок як основна форма організації навчання дітей з особливими освітніми потребами».
З особливостями проведення занять для дітей з ООП, перевагами та недоліками інклюзивної освіти, практикою її застосування, організацією позаурочних форм навчально-виховної та корекційної роботи ознайомила гостьовий лектор Наталія Ігорівна Литвин, вчитель-методист, дефектолог-оліго¬френопедагог ГО «Сходинка в майбутнє», співзасновник Центру корекційного розвитку для особливих дітей. Лектор акцентувала увагу студентів на проблемах, які виникають у батьків, педагогів, вихователів у процесі взаємодії з такими дітьми. Наталія Ігорівна наголосила на необхідності повноцінного прийняття такої дитини, в першу чергу, у сім’ї, об’єктивної оцінки її психічного та особистісного розвитку. Лектор зауважила, що інклюзивна освіта передбачає не лише роботу з особливими дітьми та їхніми батьками, а й ефективну співпрацю з нормотиповими дітьми, їхніми батьками, вчителями та вихователями, а також вказала на важливе значення в освітньому процесі психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими потребами. І лише коли це коло спілкування та взаємодії буде позитивно налаштованим та виконувати свої функції, діти з порушеннями психофізичного розвитку будуть відчувати себе повноцінними членами суспільства.

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар